23.01.19   карта сайта   настройки   войти
Сайт свободных игровых коммуникаций
http://www.smart-tourist.ru/
Край света
      Зарегистрироваться
  Забыли пароль
логин пароль
поиск
Лучшее
текст Алгоритм "Хочу поехать на игру"+2
видео О трудностях создания инноваций+2
событие Mass Effect. Первый Контакт+2
текст On the Edge of the Magic Circle: Understanding Pervasive Games and Role-Playing / LARP Science
Markus Montola

Date: 2012-09-22
Year: 2012
Publisher: Tampere University Press
Series: Acta Universitatis Tamperensis; 1750
ISBN: 978-951-44-8863-4
Electronic series: Acta Electronica Universitatis Tamperensis; 1222
ISBN of the electronic version: 978-951-44-8864-1
URN: http://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-8864-1 Date: 2012-09-22
Year: 2012
Publisher: Tampere University Press
Series: Acta Universitatis Tamperensis; 1750
ISBN: 978-951-44-8863-4
Electronic series: Acta Electronica Universitatis Tamperensis; 1222
ISBN of the electronic version: 978-951-44-8864-1
URN: http://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-8864-1

19.10.2012
Рекомендации: +:0     :0

URN: http://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-8864-1

Abstract
On the Edge of the Magic Circle studies two threads of contemporary western gaming culture: Role-playing and pervasive games. Recreational role-playing includes forms such as tabletop role-playing games, larps and online role-playing games, while pervasive games range from treasure hunts to alternate reality games. A discussion on pervasive role-playing connects these strands together.

The work has four larger research goals. First, to establish a conceptual framework for understanding role-playing in games. Second, to establish a conceptual framework for understanding pervasive games. Third, to explore the expressive potential of pervasive games through prototypes. And fourth, to establish a theoretical foundation for the study of ephemeral games.

The central outcome of the work is a theory complex that explains and defines role-playing and pervasive gaming, and allows them to be understood in the context of the recent discussion in game studies.

In order to understand these two borderline cases of games, the work establishes a theoretical foundation that highlights gameplay as a social process. This foundation combines the weak social constructionism of John R. Searle with the recent game studies scholarship from authors such as Jesper Juul, Jane McGonigal, Katie Salen and Eric Zimmerman.

  следующие 20 следующие 20 

Рекомендации

НравитсяНе нравится

Комментарии (0)

 
порядок:
  следующие 20 следующие 20 
Лица игр

Ластивка
(Валентина Коричина. Москва)
Ближайшие события
все регионы

Заявиться через: allrpg | rpgdb



Ролевые ресурсы
Другие игры и ресурсы
Настольная игра Берсерк

Клуб любителей Munchkin

Улун - знаменитый китайский чай

Конные прогулки в Подмосковье


Варяжский двор


дизайн портала - Срочно Маркетинг

TopList
  первая     наверх
info@rpg.ru